Prodware creƫert, integreert en beheert IT-oplossingen
Twitter
Facebook
Linkedin
Youtube
Blog

ERP en CRM software voor de Retail

Blijf de concurrentie voor

De retailmarkt wordt gekenmerkt als een markt die uiterst dynamisch en uitdagend is. Bedrijven in deze branche worden geconfronteerd met steeds zwaardere beproevingen die leiden tot verlaagde winstmarges en hogere kwaliteitseisen voor wat betreft de dienstverlening. De keten wordt complexer, de kosten lopen op, de marges zijn flinterdun, de concurrentie wordt groter en de eisen van de klant nemen toe.

De moderne klant heeft een hoog verwachtingspatroon. Zij verwachten dat organisaties zich digitaal presenteren en aanpassen aan hun wensen. De consument wil zelf bepalen hoe men koopt of communiceert, offline of online, op welk moment en met welke device.

Boven alles rekenen ze op een uitstekende klantenservice via alle beschikbare kanalen. Van de fysieke winkel met Point of Sale, de website van de retailer en het call center tot de marktplaatsen en sociale netwerken.


Uw uitdagingen

Aan u de uitdaging om uw klant overal op een goede manier te ontmoeten. Het draait allemaal om de omnichannel winkelbeleving en een sterke klantenservice te bieden langs al uw kanalen. Maak interacties met klanten persoonlijk door een uitzonderlijke, inzichtvolle en uniforme winkelervaring te creëren voor alle digitale, in-store en back-office processen. Daarbij moeten alle elementen van uw retail-engagement zorgvuldig op elkaar zijn afgestemd.

De manier om dit te realiseren, is door bedrijfsprocessen en informatiesystemen te integreren in één systeem. Alles is naadloos verbonden als één informatiebron. Hierbij kunt uw organisatie razendsnel op nieuwe insights inspelen.


De ICT oplossing voor de retail branche

Bij Prodware kennen we de uitdagingen van u als retailer en begrijpen we dat ICT een centrale rol speelt in het ondersteunen van de gewenste stappen, zowel voor integrale procesoptimalisatie als voor optimalisatie van deelprocessen in de keten.

U wilt een oplossing die u een integraal platform biedt voor de retailmarkt. Een geïntegreerde ICT-omgeving, toegesneden op de wensen van uw business, met gevarieerde onderwerpen als:

  • Realisatie en monitoring marketingactiviteiten.
  • Het opzetten van nieuwe verkoopkanalen (winkels, e-commerce, mobiliteit, etc.)
  • Een actueel en compleet inzicht in de klantstatus.
  • Verbeterde dienstverlening aan uw klanten door een betere informatievoorziening.
  • Kostenbesparing door een efficiëntere uitvoering van logistieke processen.
  • Verhoging van de klanttevredenheid door een hogere leveringsbetrouwbaarheid.
  • Verhoging van de leveringsbetrouwbaarheid van uw leveranciers.
  • Inzicht in het rendement van uw assortiment.
  • Slimme beslissingen nemen op basis van klant- en operationele inzichten.


Wilt u meer weten over de Microsoft oplossing specifiek voor de Retailbranche?  

Lees er meer over in Factsheet: Microsoft Dynamics 365 for Retail

Download Ebook  




We helpen u graag op basis van Microsoft Dynamics 365 for Retail (voorheen Dynamics AX).  Microsoft Dynamics 365 for Retail geeft u de product- en klantinformatie die u nodig heeft om uitzonderlijke en gepersonaliseerde klantervaringen te bieden die loyaliteit stimuleren. Dynamics 365 for Retail is geschikt voor winkelketens, handel en dienstverleners uit alle sectoren die aan eindgebruikers en zakelijke markt verkopen.

Met ervaring in consumentenelektronica, versproducten, sportvoeding, meubels, doe-het-zelf, supermarktketens en opticienketens praten we graag met u verder.  


  

Referentie

"Bij de invoer van het nieuwe systeem hadden we een aantal partnersSatelliet Meubelen  uitgenodigd om mee in gesprek te gaan. Uiteindelijk heeft Prodware ons het beste geboden en  het gevoel gegeven dat ze snapten wat wij bedoelden en het voor ons konden realiseren. Door de integratie van de systemen is het gebruikersgemak verhoogd en de efficiëntie vergroot. De zeer uitgebreide managementinformatie die het ons geeft, zorgt dat we nog sneller kunnen schakelen. Hierdoor zijn we proactiever in de markt."

Christan Brouwers, Algemeen Directeur Satelliet Meubelen

 


Voordelen

Met onze software-oplossing voor de Retail geniet u van de volgende voordelen:

  • De consument, ongeacht het contactkanaal, de merkbeleving als naadloos laten ervaren
  • Verhoging van klanttevredenheid door een hogere leveringsbetrouwbaarheid
  • Inzicht in het rendement van uw assortiment
  • Betere sturingsmogelijkheden, optimale grip
  • Beheer van klanten, koopgedrag analyse, loyaliteitsprogramma’s
  • Verhoog de impact op de beleving van de klant

Functionaliteiten

Onze branchespecifieke oplossing voor de Retail bevat de volgende functionaliteiten:

  • Omnichannel: een uniforme beleving over alle kanalen
  • Assortimentsoptimalisatie
  • Goederen- en administratieve afhandeling op filiaal- en holdingniveau
  • Winkelautomatisering met point-of-sale systemen
  • Callcenter-oplossingen
  • Customer loyalty
  • Samenstellen van de productcatalogus
  • Webshop
  • Beschikbaar op mobiele apparaten

Kunnen we u helpen? Neem contact op !

Velden waar een * bij staat zijn verplicht.
Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld.