Prodware creëert, integreert en beheert IT-oplossingen
Twitter
Facebook
Linkedin
Youtube
Blog

Uw uitdagingen

 

Betere bedrijfs- en beroepsprocessen binnen uw onderneming

Bij alle nieuwe ontwikkelingen, organisatorische veranderingen en nieuwe uitdagingen binnen een onderneming vervult het ERP-systeem een centrale strategische functie op de belangrijkste gebieden: internationalisering, concurrentie, complexe vakspecifieke modellen, strengere wetgeving en controle, toenemende handelscontacten, volumes, etc.

Het ERP-systeem moet zijn voorzien van uitgebreide, specifieke bedrijfsfuncties, om werkwijzen te optimaliseren en daarmee de bedrijfsprocessen te verbeteren.
Het informatiesysteem moet alle functionele componenten van de onderneming bestrijken, zodat de functionele processen en disciplines overal in de onderneming kunnen worden toegepast. Niet alleen binnen de gebruikelijke gebieden van inkoop, verkoop en voorraadbeheer, maar ook bij salarisadministratie en HR, in de supply chain en bij marketing, support, onderzoek, etc.
Business Intelligence is binnen het informatiesysteem een onmisbare tool voor analyse, aansturing en besluitvorming en moet in alle bedrijfsonderdelen en disciplines binnen de onderneming worden toegepast om analyses zo relevant mogelijk te maken.

De klant centraal in het informatiesysteem

De klant moet centraal staan in de activiteiten van elke onderneming. Vooral in een wereld waarin aan alle kanten concurrenten kunnen opstaan. Nieuwe technologie heeft een enorme ontwikkeling mogelijk gemaakt van tools die de klant ondersteunen.

XRM (Multiple Relationship Management) wordt tegenwoordig op grote schaal toegepast en ontwikkelt zich tot de tweede pijler van elk IT-project. Deze backofficetool voor commercie en marketing wordt nu ook toegepast voor vele andere vakspecifieke functies binnen de onderneming die een directe relatie met de uiteindelijke klant hebben: helpdesk, digitale marketing, business management, follow-up, etc.
eBusiness is onmisbaar voor ondernemingen die actief zijn in de distributie en retail, maar in toenemende mate ook voor industriële ondernemingen. Bij B2B, B2C, via mobiel of rechtstreeks geïntegreerd in de webtools van contactcentra, wordt eBusiness een onderdeel van het programma van eisen van IT-directeuren. Wel blijft de koppeling tussen deze oplossingen en de ERP-oplossing altijd een even belangrijke als gecompliceerde aangelegenheid. Partijen die deze interactie tussen de systemen kunnen aanbieden, zijn zeldzaam.
Sociale media zijn niet alleen een inspirerend voorbeeld van nieuwe technologie en een nieuwe manier om te communiceren en jezelf uit te drukken. Ze vormen ook een volwaardige link tussen websites en mobiele toepassingen. Ondernemingen zien er mogelijkheden in voor contact en communicatie met hun klanten, of gebruiken ze zelfs als nieuw rechtstreeks afzetkanaal onder klanten die deze diensten gebruiken.

Meer productiviteit en efficiëntie door nieuwe technologie

Wil een onderneming productiever worden, dan moeten haar mensen beschikken over middelen om hun taken efficiënter en flexibeler uit te voeren, moeten zij beter kunnen communiceren en over meer gegevens kunnen beschikken. Mobiliteit van applicaties is dus van wezenlijk belang. Alle onderdelen van een onderneming hebben hiermee te maken. Niet alleen de commerciële afdelingen, maar ook de logistiek, de orderverwerking, het vooraad- en locatiebeheer, etc.
De mate van openstelling van het informatiesysteem voor derden (klanten, leveranciers, partners, etc.) is van belang ter ondersteuning van de bedrijfsstrategie en bij het behalen van de doelstellingen. Online vergaderen en berichtendiensten, maar ook sociale media en portals, zijn tools die hier aan bijdragen.
Het 'papierloze bureau' is misschien nog een droom, maar de mate waarin papierloos wordt gewerkt en de organisatie van het documentbeheer behoren tot de makkelijkst meetbare componenten van productiviteitsstijgingen. Tools voor het inlezen van documenten, documentbeheer en workflow moeten volledig zijn geïntegreerd in het informatiesysteem, vooral omdat zij in nagenoeg alle bedrijfsprocessen een functie vervullen.

Flexibel en veilig informatiesysteem

Dankzij ondernemingen als IBM en Microsoft zijn de prestaties van informatiesystemen in de afgelopen jaren sterk verbeterd. Dit door grootschalige toepassing van oplossingen voor virtualisatie, opslag en fysieke consolidatie.

Tegelijkertijd maken telecomproviders het dataverkeer tussen ondernemingen steeds makkelijker door hogere datasnelheden aan te bieden voor lagere prijzen.
Door de combinatie van deze twee factoren zien we op dit moment een sterke opkomst van openbare, particuliere of gemengde clouddiensten. Deze laatste vorm biedt organisaties een flexibel en veilig informatiesysteem met duidelijke kosten en servicelevels.
Met een openbare cloud kunnen ondernemingen tegen lagere OPEX-kosten (exploitatiekosten) beschikken over standaardresources of -functionaliteit.
Een particuliere cloud biedt individuele organisaties de veiligheid en de flexibiliteit van de cloud tegen investeringskosten (CAPEX).

Voor een flexibel en veilig informatiesysteem maken ondernemingen voortaan gebruik van cloudtechnologie en -diensten. Waar deze nieuwe gebruiksvormen de productiviteit van organisaties verhogen, vormen zij ook nieuwe uitdagingen voor directeuren en hoofden van ITafdelingen. Zij moeten met oplossingen komen voor problemen op het gebied van integratie, beveiliging, prestaties en authenticatie binnen hybride informatiesystemen.

Kunnen we u helpen? Neem contact op !

Velden waar een * bij staat zijn verplicht.
Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld.